Takuu ja reklamaatiot

  • Lakisääteinen 2 vuoden reklamaatio-oikeus tuotteen virheistä ja puutteista
  • Jatkettu 5 vuoden takuu laatu- ja toimintahäiriöiden varalta 

Me Damixalla haluamme tarjota sinulle lisää turvaa, kun ostat meiltä hanan. Tästä syystä tarjoamme 2 vuoden lakisääteisen reklamaatio-oikeuden lisäksi koko tuotevalikoimallemme 5 vuoden laajennetun takuun laatu- ja toimintahäiriöitä vastaan.  Alla kerromme, miten sinun tulee toimia.  

Reklamaatio- tai takuutapauksessa ota aina ensin yhteyttä jälleenmyyjään. 

Reklamaatio- ja takuuehtojen varaukset

  • Asennus on suoritettava ammattimaisesti oikein alan sovellettavien määräysten mukaisesti
  • Takuu ei kata jäätymisvaurioita eikä veden epäpuhtauksien aiheuttamia vaurioita ja toimintahäiriöitä
  • Takuu ei kata tuotteen puuttuvasta tai väärästä puhdistuksesta ja huollosta johtuvia vikoja

Reklamaatiotapausten käsittely

Reklamaatio-oikeus kattaa kaikki kulut, jotka aiheutuvat tuotteen korjaamisesta tai vaihtamisesta uuteen vastaavaan tuotteeseen. Jos tuote korjataan tai vaihdetaan uuteen, reklamaatio-oikeus jatkuu vielä 2 vuodella. Jos huomaat tuotteessa valmistusvirheitä tai puutteita 2 vuoden kuluessa ostohetkestä, reklamaatio tuotteesta on tehtävä ostopaikkaan (myymälään tai jälleenmyyjälle). Asiakkaana sinun tulee pystyä todistamaan tuotteen ostoaika esittämällä kuitti tai kopio laskusta. Reklamaatio-oikeus edellyttää, että tuote on asennettu oikein ja sitä on käytetty oikein. Putkien ja hanan asennukset on suoritettava ammattimaisesti ja alan sovellettavien määräysten mukaisesti. Lisäksi valtuuttamattomat henkilöt eivät saa olla aiemmin purkaneet tai muutoin muuttaneet tuotetta. Reklamaatio-oikeus ei kata jäätymisvaurioita eikä veden epäpuhtauksien aiheuttamia vaurioita ja toimintahäiriöitä. Reklamaatio-oikeus pintojen tuotantovirheistä ei myöskään koske virheitä, jotka ovat aiheutuneet virheellisestä puhdistuksesta (hankaus tai hankaavien/syövyttävien puhdistusaineiden käyttö) tai naarmuista, jotka aiheutuvat kosketuksesta kovien tai terävien esineiden, kuten veitsien tai metallimateriaalien, kanssa. Reklamaatio-oikeus ei kata tuotteen normaalista kulumisesta, virheellisestä käytöstä tai asennus- tai huolto-ohjeiden noudattamatta jättämisestä johtuvia vikoja. Reklamaatio-oikeus kattaa kustannukset, jotka aiheutuvat tuotteen korjaamisesta tai vaihtamisesta uuteen vastaavaan tuotteeseen. Jos tuotetta ei enää markkinoida, tarjotaan vastaavaa tuotetta. Jälleenmyyjän on täytynyt hyväksyä reklamaatio ennen korjaus- tai vaihtotöiden aloittamista.

Tämä on pidennetty 5 vuoden takuusi

Takuu kattaa viallisten osien sekä muiden mahdollisesti vaurioituneiden osien vaihdon. Katamme materiaalikustannukset sekä uusien komponenttien ja varaosien toimituksen jälleenmyyjälle tai sinulle. Tarjoamme pidennetyn takuun toimintahäiriöille, mukaan lukien vuoto- ja tiputustakuun, joka on voimassa 5 vuotta ostohetkestä alkaen. Asiakkaana sinun tulee pystyä todistamaan tuotteen ostoaika esittämällä kuitti tai kopio laskusta. Kun ostohetkestä on kulunut 3–5 vuotta, laajennettu takuu kattaa vain varaosien kustannukset, ei korjausten työvoimakustannuksia. Takuu kattaa viallisten osien sekä muiden mahdollisesti vaurioituneiden osien vaihdon. Takuu ei kata ilmansekoittimia tai muita osia, jotka vaativat säännöllistä huoltoa hilseilyn välttämiseksi. Sellaisen tuotteen, jonka yksi tai useampi varaosa on vaihdettu, takuuaikaa ei jatketa enempää, mutta tuotteella on edelleen alkuperäinen takuu voimassa 5 vuoden ajan ostohetkestä.

Jälleenmyyjä, jolta ostit tuotteen, ottaa yhteyttä Damixaan ennen kuin voimme ratkaista ongelman puolestasi

Jälleenmyyjän on hyväksyttävä reklamaatio ennen kuin voimme korjata, vaihtaa tai lähettää komponentteja tai varaosia. Tuotteemme ovat korkealaatuisia ja suunniteltu toimimaan useiden vuosien ajan. Pidämme varastossamme tuotteeseen tarvittavia varaosia vähintään 5 vuoden ajan tuotteen markkinoinnin lopettamisesta. Jos jossain maassa viranomaiset muuttavat tuotteen hyväksyntävaatimuksia, eikä varaosa sen vuoksi täytä uusia vaatimuksia, saatamme joutua lopettamaan varastoinnin aiemmin kuin 5 vuoden kuluttua tuotteen lopettamisesta. Lisävarusteiden ja suihkumuutosten osalta vaihtotuotteiden tai vastaavien tuotteiden varastoilla taataan tuotteen toimivuuden säilyminen.

Ota aina ensin yhteyttä siihen jälleenmyyjään, jolta ostit tuotteen

Jälleenmyyjä auttaa sinua ratkaisemaan ongelman. Valtakunnallinen ja kokenut huolto-osastomme on aina käytettävissä kysymyksiin vastaamista ja teknistä tukea varten. Muista ottaa mukaan tavaran ostohetkeä koskevat asiakirjat, kuten kuitti tai lasku.